مزایای سئو اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

سئو اینستاگرام
اینستاگرام نیز همانند یک موتور جستجوی حقیر عمل می‌کند و در نتیجه بهینه‌سازی مناسب(سئو اینستاگرام) آن می‌تواند منجر به ارتقای حساب کاربری، افزایش فالوئرها می شود. مزایای سئو اینستاگرام برای اینکه پیج شما در اینستاگرام و حتی گوگل نمایش بهتری داشته باشد حتما نیاز دارید نزاکت سئو در اینستاگرام را بدانید با ما به اتفاق باشید.

سوالی که ممکن است برای بسیاری از کسان قبل بیاید مربوط به این است که آیا می طاقت پیج اینستاگرام را سئو سازی و بهینه سازی کرد؟

پاسخ این سوال بله هست. شما هم این را میدانید که پیج ها و صفحات گوناگون شبکه اجتماعی اینستاگرام در گوگل نمایه می شوند. چرا بعضی صفحات به نکوداشتن در نتایج گوگل ظاهر می شوند و سبب جذب کاربران اغلب به سمت آنها می شود. اگر درباره سئو چیزی نمی دانید لازم است به شما بگوییم که به مراحل بهینه سازی کردن سایت برای موتورهای جستجو همانند گوگل سئو گفته می شود. به زبان ساده تر با رعایت کردن یک سری نکات و بکارگیری تکنیک ها و ترفندهای خاص ما می توانیم تارنما خویش یا پیج اینستاگرام خود را سئو کنیم. وقتی این عملیات به نکویی سپریدن شود، شما شانس اغلب برای اغلب دیده شدن خواهید داشت.در این دسته ما به طور کامل با موضوع سئو اینستاگرام آشنا شدیم. لغایت جایی که من آگاهی دارم، کسان کمی از این تکنیک ها کاربرد می کنند و همین تعداد افراد کم هستند که پیج اینستاگرام بزرگی دارند. وقتی یک پیج با تکنیک های سئو بتواند به جایگاه مناسبی دست پیدا کند، قادر خواهد بود یک کسب و کار پولساز و پردرآمد از راه اینستاگرام برای خود تاسیس کند.

 

مزایای سئو برای اینستاگرام
لازم است بدانید که اصلا نباید ذهن خود را اندک به نتایج گوگل کنید، یعنی قرار نیست فقط هدف ما دستیابی به نتایج بالای گوگل باشد. بلکه این روند بهینه سازی روی بخش های گوناگون پیج ما تاثیر خواهد داشت که در زیر می توانید تماشا کنید.

شانس نما شدن در نتایج گوگل
شانس نما شدن در نتایج جستجوی اینستاگرام
بیشتر دیده شدن در نتایج هشتگ ها و برچسب ها
افزایش فالوور اینستاگرام
افزایش کامنت اینستاگرام
و ….

اهداف سئو در اینستاگرام
همانطور که اهداف مختلفی در سئوی سایت برای گوگل وجود دارد، کار و جنبش و سئو در اینستاگرام نیز جنبه های متفاوتی دارد.

افزایش بازدید پیج
ظاهر شدن پست های پیج در تقدیر Explore اینستاگرام
کسب رتبه بالا در سرچ و موتور جستجوی اینستاگرام
قرار گرفتن در تقدیر پیشنهادهای Follow در اینستاگرام
همانطور که نگریستن می کنید، سئو اینستاگرام زیاد مبحث مهم و ارزشمندی است. در ادامه مراحل شغل را با هم به ترتیب مورد بررسی پیمان میدیم. پس از مطالعه کامل این مقاله، از این پس اغلب در رویت کاربران اینستاگرامی خواهید بود. ما در این تعلیم سئو رایگان برای شبکه اجتماعی Instagram دو تقسیم را با هم رسیدگی می کنیم. این دو تقسیم عبارتند از:

سئو داخلی
سئو خارجی

بخشی از کارها را لازم است شما روی پروفایل کاربری و پست های خود انجام دهید، بخشی از اقدامات را نیز باید خارج از اکانت خویش اتمام دهید.

سئو درونی اینستاگرام
همانطور که از عنوان سرتیتر مشخص است، ما پیمان هست کارهایی را درون پیج خویش انجام دهیم. تکنیک ها و ترفند های بسیار مهمی که اگر آنها را رعایت کنید، بیشتر دیده خواهید شد. همگی بخش های این تعلیم سئو را کامل و ریزبین مطالعه کرده و روی صفحات اینستاگرامی خویش اعمال کنید.

 

پروفایل اینستاگرام خویش را بهینه کنید.
عنوان پیج اینستاگرام

اولین موردی که هدف رسیدگی آن را داریم، مربوط به عنوان پروفایل شما می باشد. احد از مهمترین تقسیم های هر پیجی در اینستاگرام مربوط به عنوان آنها می باشد. شما باید عنوان پروفایل خود را دقیقا چیزی برگزیدن کنید که مربوط به گویه فعالیتتان می باشد. خب مشخص است که باید حتما عنوان را درباره مقوله کاری خود بنویسیم.

از کلمه کلیدی خود در نام صفحه (@Username) بهره‌گیری کنید.
اما نکته مهم در رابطه با عنوان این است که شما باید کلمات جذاب و کلیدی را برای عنوان پیج خودتان انتخاب کنید. اگر شما می خواهید وقتی افراد مختلفی داخل گوگل درباره مقوله کاری شما جستجو می کنند، پیج شما را در نتایج گوگل مشاهده کنند، باید کوشش کنید خودتان را جای اون کسان بزارید و انگار کنید که چه چیزهایی را ممکن است جستجو کنند. در پایان بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده و یک عنوان ایده آل برای صفحه خویش بنویسید.

بیوگرافی پیج اینستا
همانطور که می دانید هر پیجی داری یک توضیحات یا بیوگرافی (بیو) می باشد که بدست سازنده پیج نوشته می شود. در این دسته شما می توانید توضیح مختصری در ارتباط با پیج اینستاگرام خویش بنویسید. باید کوشش کنید از جملات جذاب و کلمات کلیدی مهم بهره‌گیری کنید.این تقسیم برای ظاهر شدن بهتر در نتایج گوگل نیز کارایی زیادی دارد و باید کوشش کنید، جملات مناسب همراه با واژه ها کلیدی مناسب را در بخش بیوگرافی بنویسید. توجه داشته باشید که شما می توانید در تقسیم بیو از هشتگ ها هم بهره‌گیری کنید که این مورد در نتایج جستجوی خویش اینستاگرام تاثیر گذار خواهد بود.

تاثیر عکس ها روی سئو
هر کسی که پستی را به پیج اینستای خود می فرستد به اتفاق با یک تصویر می باشد. تصویری که شما برای پست های خود انتخاب می کنید از اهمیت زیاد زیادی برخوردار است. برخی کسان متاسفانه بدون در نظر اخذ استانداردهای لازم در رابطه با تصاویر علاوه بر اینکه شانس نما شدن آن در جستجو کمتر می شود، بلکه سبب به همین ریختگی نما و زشت دیده شدن پست ها می شود.

در رابطه با سئو کردن عکس ها ارسالی به اینستاگرام چند نکته مهم را در ذیل برای شما فهرست کرده ام.

سعی کنید سایز تصاویر شما همش تغییر ناپذیر باشد.
حجم عکس ها را لغایت حد ممکن کاهش دهید.
کیفیت عکس ها را با کاهش حجم حفظ کنید.
حتما در گوشه ای تصویر ارسالی آدرس پیج خود را قرار دهید.
سعی کنید استایل همه عکس ها یگانه باشد. (از قالب مشخصی استفاده کنید)
و …

نحوه نگارش توضیحات برای پست های اینستاگرام
مهمترین دسته سئو اینستاگرام مربوط به توضیحات پست ها می باشد. حتما می دانید که هنگام ارسال پست می توانید برای پست خود یک توضیح به مد نظر خود بنویسید. توضیحات شما باید حتما در رابطه با همان پست باشد. برای نمونه اگر درباره یک محصول ویژه می خواهید پست جدید به اشتراک بزارید ، فقط و تنها درباره همان فرآورده توضیحات را بنویسید و کوشش نکنید سایر اطلاعات را تو توضیحاتتون قرار بدید.

برخی افراد که تعدادشون هم زیاد هست، درون کل پست های خویش تعداد زیادی هشتگ پیمان می دهند، هدف هشتگ هایی هستند که اصلا ارتباطی به پست ارسالی ندارند. این کار واقعا اشتباه است و پیشنهاد می کنم این پیشه را نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات
توضیحاتی که برای پست خود می نویسید از عقیده گوگل اهمیت زیادی دارد. شما باید توضیحات را با واژه ها کلیدی مهم که ممکن است کاربران آنها را در گوگل جستجو کنند، بنویسید. توجه داشته باشید کلمات مهم را پست سر هم ننویسید. لازم است یک توضیح خوب در ارتباط با پست بنویسید و واژه ها کلیدی مهم را بین جملات و توضیحات خود بکار ببرید. پروا داشته باشید که نباید تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی بسیار شود.

تاثیر درازا توضیحات

اکثر کسان وقتی پست جدید داخل پیج اینستاگرام خود به اشتراک می گذارند یک جمله ساده برای روشنگری می نویسند. بعضی افراد که دارای پیج های معمولی هست برایشان اصلا مهم نیست این مورد. ولی اگر شما یک کسب و کار اینستاگرامی راه اندازی کرده اید، لازم است اطلاعات کاملی به اتفاق با جزئیات لازم را برای پست های خود بنویسید.

سعی کنید دست کم 100 واژه توضیحات بنویسید. اگر توانا هستید برای محصول یا پست خویش توضیحات بیشتری بنویسید، بهتر از چیزی در بی گمان 300 کلمه بنویسید.

هشتگ گذاری و شیوه نوشتن برچسب ها

به جرات می تاب گفت یکتا از مهمترین تکنیک های سئو اینستاگرام مربوط به هشتگ گذاری می باشد. با استفاده از هشتگ پست های مختلفی در اینستاگرام گروه بندی می شوند. اگر در رابطه با این اصطلاح چیزی نمی دانید در ذیل می توانید توضیحاتی برای آشنایی اغلب از این کلمه را مطالعه کنید.

هشتگ اینستاگرام چیست؟
حتما خیلی زیاد مشاهده کردید که برخی افراد داخل پیج های خود هم در تقسیم بیوگرافی و هم تو همه پست های خود برخی کلمات و جملات را با علامت شارپ (#) می نویسند. برای مثال (#اینستاگرام) در این صورت این کلمه امکان کلیک خواهد داشت. این کلمه درون توضیحات یک هشتگ محسوب می شود. اگر روی آن کلیک کنید، تمامی پست ها و صفحاتی که از این هشتگ بهره‌گیری کرده اند برای شما نمایش داده خواهد شد.

برای نمونه ممکن است من تو پیج خودم از هشتگ (#سئو_اینستاگرام) بهره‌گیری کرده باشم. بجز من ممکن است صدها پیج و کسان مختلف از همین هشتک عینا مشابه من بهره‌گیری کرده اند. در این چهره وقتی فالوورهای پیج می خواهند تمامی پست های مربوط به این هشتگ ها را ببینند روی آن کلیک خواهند کرد. در اینصورت تمامی پست هایی که این هشتگ را دارد اینستاگرام به کاربران نمایش خواهد داد.

نحوه به کارگیری هشتک در اینستاگرام

با هشتگ ها مشابه کلمات کلیدی رفتار کنید
ما هدف داریم از هشتگ های اینستاگرام طوری استفاده کنیم که بیشتر نسبت به سایر پیج های همکار و رقیبان خویش دیده بشیم. شما نباید هر کلمه ای را درون پیج و توضیحات پست ها قرار دهید. خیلی مهم است که کلمات یا جملاتی را می خواهیم به هشتگ تبدیل کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین و محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام را برای پست های خود انتخاب کنید، یک لیست کامل از استاندارد هایی که لازم است رعایت کنید را برای شما حاضر کردم.

انتخاب کلماتی که امکان جستجو دارند
انتخاب واژه ها کلیدی مهم برای پیج اینستا
اگر شما جای بیننده خویش باشید پیگیری چه چیزی می گردید
خودتان را جای بیننده خویش بگذارید
بین دو کلمه باید از آندرلاین (_) بهره‌گیری کنید، به این شکل (#هانیه_غفرانی #سئولوشن)
بررسی کنید ببینید رقیبان شما چه کلمات و جملاتی را هشتک کرده اند
داخل کل پست های خود حتما از هشتگ استفاده کنید
شما در به کارگیری هشتگ اندک به یک باره نیستید، چندین هشتگ درون پست خویش بگذارید
و ….
تاثیر کامنت ها در اینستاگرام

یکی از دیگر بخش های مهم که باید به آن اهمیت بدهید مربوط به کامنت ها می باشد. یعنی شما می توانید وارد سایر پیج ها شده و برای پست های آنها کامنت ارسال کنید. داخل متن کامنت می توانید نام کاربری یا به اصطلاح لینک پیج خودتان را نیز پیمان داده و از وانگهی در کنار آن بنویسید که برای مشاهده (زمینه فعالیت شما) وارد پیج فلان شوید. در این صورت فالوور هایی که درون آن پیج هستند، به شایستن خیلی خیلی زیاد کامنت شما را مطالعه کرده و اگر موضوع صفحه اینستاگرام شما جذاب باشه و خوششون بیاد حتما وارد پیج شما شده و جزو فالوورهای شما می شوند.

از طرفی هم اگر کسی تو پیج اینستاگرام شما کامنتی برایتان ارسال کرد، کوشش کنید الی جایی که برایتان امکان دارد پاسخ نظرات را بدهید. در این صورت کاربران شما را دانستن می کنند.

فالو و پیگیری کردن پیج های همکار

ترفند دیگری که به عنوان راهکارهای سئو اینستاگرام باید در نظر بگیرید این است که پیج همکاران و رقیبان خویش را تعقیب کنید. بعضی کسان بدبختانه شوربختانه تصور می کنند اگر پیج همکار خویش را فالو کنند، برای آنها کسر شان هست یا به اصطلاح انگاشت می کنند چیزی از آنها کم می شود. اما اصلا اینطور نیست. در سوداگری باید از هر سیاستی برای رشد و بالا کشیدن خویش انجام دهیم. البته نه کارهای بد که به دیگران گزند وارد کند.

حال سوال پیش می آید که چرا ما اینستاگرام رقیب خویش را فالو کنیم؟ شما هم به نکوداشتن میدانید که شبکه اجتماعی Instagram درون صفحات گوناگون به کاربران یک سری برادر توصیه میدهد. و شما هم حتما این مورد را دیده اید. بخشی هستی دارد که اینستاگرام برای پیدا کردن دوستان اغلب در عقیده گرفته است. اگر شما همکاران خود را دنبال کنید، مطمئنا پیج شما برای اکثر فالوورهای پیج همکار نمایش دیتا خواهد شد. در این چهره باز هم اگر سوژه پیج جذاب باشد، حتما کاربران جدیدی را به سمت شما جذب خواهد کرد.

 

سئو بیگانه اینستاگرام
بخشی از شغل شما در سوداگری و بازرگانی اینستاگرامی مربوط به یک سری کارها بیرون از پیج خودتان می باشد. همانطور که از عنوان و سرتیتر این تقسیم مشخص است، شما باید برای افزایش فالوور و جذب کاربران جدید به سمت پیج خود یک سری کارها را بیرون پیج خود انجام دهید.

لازم به بیان است که کارهای بیرون از صفحه اینستاگرام شامل یک شغل ویژه نیست، بلکه شامل کارهای مختلفی هست که شما می توانید هر کدام از آنها را رعایت کنید. احتمالاً افراد کمی از این روشها استفاده کنند، اما هر کسی استفاده کند و قوانین و استانداردهای سئو بیگانه اینستاگرام را رعایت کند، حتما موفق خواهد شد. برخی از کارهایی که باید خارج از پیج سپریدن شود دربرگیرنده موارد ذیل می باشد:

تبلیغات پیج اینستاگرام خود
لینک سازی (دریافت لینک برای پیج خود)
ثبت پیج درون سایت های اعلان عمومی
ثبت پیج داخل سایت های آگهی که در زمینه اینستاگرام فعالیت می کنند
معرفی پیج به رفقا و آشنایان
درخواست از رفقا و آشنایان برای شناسایی شما
کامنت مارکتینگ
ارسال کامنت و نظر تو دیگر پیج ها در اینستاگرام
فالوو و دنبال کردن پیج رقیبان و همکاران خود
و ….
معرفی و تبلیغ پیج

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات گرد از مهمترین کارهایی می باشد که کسب و کارها باید حواسشان به آن باشد. از افراد کبیر در دنیا سوال کرده اند که اگر دارایی آنها را بگیرند و فقط 100 دلار به آنها پول بدهند چه خواهند کرد؟ پاسخ کل آنها این بود، 98 دلار برای تبلیغات صرف می کنیم و 2 دلار سرمایه گذاری. بعد این جستار را جدی بگیرید.اگر خرج دارید و می توانید جاهای نکوداشتن برای پیج اینستای خود تبلیغا ثبت کنید، اصلا دریغ نکنید. حتی اگر هزینه هم ندارید، اصلا نگران نباشید، زیرا سایت ها، کانالها، شبکه های اشتراک ویدیو مثل آپارات، یوتیوب، نماشا، تماشا، میهن ویدیو و …. این امکان را دارند که شما بتوانید تبلیغات خویش را به چهره رایگان داخل آنها ثبت کنید. بخصوص شبکه های اشتراک ویدیو را حتما بهره‌گیری کنید.

لینک سازی
در مبحث سئو موضوع مهمی وجود دارد که شاید اگر شما در رابطه با این جستار آشنایی نداشته باشید، کمی عنوان این پاراگراف برای شما گنگ باشد. اما نگران نباشید، چرا که من کامل این موضوع را به ابتدایی ترین زبان ممکن برای شما توضیح خواهم داد.لینک سازی چیزی مانند همان تبلیغ کردن است. اما اینبار با قصد دیگر. سایت های اینترنتی وقتی می خواهند به لینک یک گوگل برسند از این تکنیک ها بهره‌گیری می کنند تا بتوانند به جایگاه مد نظر خویش دست پیدا کنند.

 

مزیت لینک سازی برای پیج اینستاگرام
همه ما می دانیم که روزانه شمار زیادی کاربر برای پیدا کردن جواب سوال ها و خواسته های خود را داخل گوگل جستجو می کنند. اگر لینک پیج شما در سایت های زیادی هستی داشته باشد، به این هدف هست که وقتی گوگل لینک پیج شما رو درون صفحات مختلف در اینترنت میبینید، انگار می کند که پیج شما دربرگیرنده اطلاعات زیاد مهم و مفیدی هست که همه به شما لینک داده اند. در این چهره اگر کسی درباره مقوله کاری شما در گوگل جستجو کند، پیج شما را درون گوگل خواهند دید. در این چهره شمار زیادی مخاطب وارد پیج شما خواهند شد.

اگر شما بتوانید با لینک سازی پیج خود را بالا بکشید هر روزانه هزاران تن را جذب پیج خود خواهید کرد. از طرفی این کاربران که از طریق گوگل به سمت پیج اینستاگرام شما میان، کاملا فالوورهای ارگانیک خواهند بود. زیرا خودشان پیگیری شما بوده اند. بعد این باره را جدی بگیرید.

اشتراک گذاری پست ها در دیگر شبکه های اجتماعی

امروزه شمار شبکه های اجتماعی بسیار بسیار شده اند. همچنین این شبکه ها هر کدام بیننده ویژه خودشان را دارند. از طرفی هم اکثر افراد درون اکثر این شبکه ها حساب کاربری دارند. یعنی در چند شبکه گوناگون مثل: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و حتی پیام رسان تلگرام حساب کاربری دارند.

اگر شما پست های ارسال داخل اینستاگرام خود را داخل این شبکه ها و پیام رسان ها به اشتراک بزارید و برای افراد مختلف ارسال کنید ، کامیاب خواهید شد تعداد زیادی مخاطب به سمت خود جذب کرده و فالوورهای پیج اینستای خود را افزایش دهید.

 

معرفی پیج در سایت های آگهی
برای افزایش فالوور و دنبال کنندگان پیج اینستاگرام خود، شما می توانید پیج خویش را در سایت های آگهی تبلیغ کرده و شناسایی کنید. بسیاری از سایت های آگهی به چهره رایگان هستند و بدون هیچ هزینه ای می توانید پیج خود را تبلیغ کنید. به احتمال خیلی زیاد یک سری سایت ها را تماشا کردید که به چهره اختصاصی در گویه اعلان پیج های اینستاگرام عالیت دارند. لازم است بدانید که یومیه کاربران زیادی از راه این سایت ها، دنبال پیج های مختلف می گردند و وارد آنها می شوند. بعد این باره را جدی بگیرید چرا که یگانه از مهمترین کارها برای شما محسوب می شود.





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: