وردپرس چیست
نوشته شده توسط : ساحل

برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که بعضی از آن­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت درونمایه متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های زیاد گوناگون است که به چهره مجانی در کمر بستن کاربران پیمان می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­تونید سایت خویش را راه‌اندازی کنید.

دو طریق برای ساخت سایت وجود دارد که شما به‌دلخواه می­‌توانید از آن‌­ها استفاده کنید. شیوه اول سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و طریق دوم طراحی و برنامه­‌نویسی است.

سیستم مدیریت محتوا
همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، سایت­‌ها برای مدیریت به دو نوع بخش‌­بندی می‌­شوند: آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک  احد سایت­‌های استاتیک یا ایستا و دوم سایت‌های داینامیک یا پویا. سایت‌های استاتیک (ایستا) معمولا با زبا­ن‌های HTML, CSS برپایی می‌شوند و خرج کمتری نسبت به سایت‌های داینامیک (پویا) برای ساخت دارند. اگر می‌خواهید تفاوت بین سایت‌های استاتیک و داینامیک را بدانید این ویدیو را حتما ببینید.

برای راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید توسط نرم‌افزارهای مختلفی سایت خودتان را راه‌اندازی کنید. در علم طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت برای پیاده‌سازی یک وب‌سایت باید کدهایی نوشته شود. به‌عنوان‌مثال در زبان html برای اینکه یک تصویر در یک صفحه وب قرار دهیم باید کد img src را در کدهای آن صفحه قرار می‌دادیم.

سایتی که با سیستم‌های مدیریت درونمایه برپایی می‌کنید درواقع همان سایت‌های داینامیک یا پویا هستند. اگر درزمینه‌ی طراحی سایت تازه کار هستید و هدف دارید یک وب‌سایت برپایی کنید رهنمود می‌کنیم که از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس بهره‌گیری کنید، چراکه طراحی و برنامه‌نویسی سایت زیاد وقت‌گیر و هزینه‌بر است.

سیستم مدیریت محتوا چیست
سیستم مدیریت درونمایه یا همان content management system) CMS) یک سیستم نرم‌افزاری مدیریت محتوای تحت وب می‌باشد، که شما با به کارگیری این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم ، تصویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید.

با به کارگیری این CMS می‌توانید بدون نزاکت برنامه‌نویسی از صفر تا صد یک سایت را راه‌اندازی کنید، وانگهی بدون نیاز به تغییر کدهای برنامه‌نویسی شده سایت، به سایتتان درونمایه اضافه کنید و محتوا را به‌راحتی آب خوردن مدیریت کنید.

از ویژگی‌‌­های CMSها می‌­توان به ویرایش آسان و تند مطالب، ویرایش قدرتمند صفحه‌های سایت، دسته‌بندی مطالب، صرفه‌جویی در زمان، پشتیبانی مطمئن و سفارشی‌سازی اشاره کرد. از سیستم‌های مدیریت محتوای دوست داشتنی می‌‌­توان به WordPress, Joomla, Drupal اشاره کرد.

مدیریت سایت بدون پنل مدیریت محتوا
خوشبختانه منابع فارسی مانند میهن وردپرس هستی دارند؛ که با کار و جنبش درزمینه سیستم مدیریت درونمایه “وردپرس” این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند، لغایت با تعلیم در این زمینه بتوانید سایت‌های قدرتمندی را به وجود بیاورید.

اما با توجه به اینکه این سایت‌ها فاقد پنل مدیریت یا نرم‌­افزارهای مدیریتی مشابه وردپرس هستند، شما برای اینکه بتوانید کوچک­‌ترین تغییری در سایت خودتان ایجاد کنید باید به طراح وب مراجعه کنید لغایت تغییرات را برای شما اعمال کند که این سوژه علاوه بر وقت‌­گیر بودن هزینه زیادی نیز برای شما به همراه دارد.

این کار را با نرم‌افزارهای گوناگون مانند Adobe Dreamweaver یا نرم‌افزار Frontpage اتمام می‌شد. اما برای مدیر یک شرکت یا یک بنگاه‌دار اصلاً این شغل جالبی نبود، که با این کدها و نرم‌افزارها سروکله بزنند و یا بدتر متعلق به نمی‌شود برای درج یک مطلب یا فرآورده یا خبر جدید یک صفحه جداگانه طراحی و کد نویسی کرد. این‌گونه بود که cmsها یا سیستم‌های مدیریت محتوا وارد پهنه وب شدند.

قیمت سیستم‌های مدیریت محتوا
یکی از مشکل‌هایی درگذشته که مایه می‌شد کسان کمتری به سمت داشتن وب‌سایت‌های اینترنتی بروند، هزینه‌ی خیلی بسیار برای طراحی وب‌سایت بود. امروزه با در دسترس قرار دریافت سیستم‌های مدیریت درونمایه دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. سیستم مدیریت محتوا نرم‌افزارهای تحت وبی هستند که به کمک آن‌ها، شما توانا خواهید بود که محتوای سایت خود را مدیریت، به‌روزرسانی و بازیابی کنید.

شما با استفاده از سیستم مدیریت درونمایه به‌راحتی می‌توانید سایت بسازید و با پروا به نیازتان و زمینه فعالیت سایتتان ویژگی‌های مختلفی را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه اضافه کنید و درواقع یکی از مزایای زیاد مهم سیستم‌های تولید محتوا قابلیت انعطاف‌پذیری آن‌ها با پروا به نیاز مخاطب هست.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: