نحوه فعال سازی تگ خرید اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

در سال های ماضی اگر کسی نام اینستاگرام را می شنید، این برنامه به عنوان برنامه ای برای تفریح و سرگرمی و وقت گذراندن در آن، شناسایی می شد اما اکنون اینگونه نیست و از هنگامیکه توسط فیسبوک خریداری شد، کارهای بازرگانی زیادی در آن رونق گرفت و اکنون هیچکسی از برنامه هایی ست که اغلب مردم در آن سوداگری نکوداشتن به راه انداخته و کلی درآمد از این مسیر کسب می کنند. این باعث شد که کاربرانی زیادی به این فکر بیفتند که می توانند از طریق اینستاگرام کالاهای خود را بفروش برسانند و هر روزه با بالا رفتن کاربران اینستاگرام، این اپ پرطرفدار قابلیت ها و امکانات زیادی به برنامه ی خود افزوده است. حال در اینجا می خواهیم احدی از امکانات پرکاربرد را برای شما توضیح دهیم.

قابلیت فعال سازی تگ قیمت در اینستاگرام مایه می شود که کاربران به جای اینکه پس از رویت عکس کالایی و بازگردانیدن آنها به سایت یا کانال تلگرام، بتوانند یکراست از همین جا خرید خود را سپریدن دهند. تگ قیمت، کلیه ی اطلاعاتی که کاربر در مورد کالایی لازم دارد را برای او به نمایش در می آورد. با ما به اتفاق باشید الی شیوه ی فعال سازی تگ قیمت را به شما آموزش دهیم.

چگونه تگ خرید را در اینستاگرام فعال نماییم؟
کاربرانی که یک فروشگاه اینترنتی از راه اینستاگرام دارند و کالایی را عرضه می کنند که حالت فیزیکی دارد، به راحتی می توانند بر روی آن، تگ خرید را پرکار نموده و با این کار، باعث راحتی خرید مشتریان خود شوند. در این حالت مشتری می تواند بر روی تگ خرید زده و وارد صفحه ی فرآورده شود و سر راست وارد سایت شده، خرید خویش را اتمام دهد. این قابلیت دربرگیرنده کالاهای فیزیکی می باشد و کاربری که از راه اینستاگرام کارهای خدماتی و … سپریدن می دهد نمی تواند از تگ خرید بهره‌گیری نماید زیرا در بها گذاری کار و جنبش های سایر چیزهای دیگری دخل و تصرف دارد. این اطمینان به شما دیتا می شود برای کالای فیزیکی با زدن بر روی تگ خرید، تمام اطلاعات مربوط به آن فرآورده بالا آمده و با کلیک بعدی به سایت رفته و به صورت آنلاین خرید خویش پیامک

قابل پروا است به انگیزه اینکه این قابلیت توسط فیسبوک به اینستاگرام افزوده شده است، ما باید کلیه ی مواردی را که لازم است، رعایت نماییم لغایت قوانین و آیین نامه این دو شبکه، را ذیل پا نگذاشته باشیم و بتوانیم فروشگاه خویش را دایر کنیم. مورد قابل پروا سایر این است که باید محل کسب و کارمان نیز در کشورهایی که بدست این دو تایید می شوند، باشد ولی نگران نباشید بیشتر مشکلات قابل حل است.

جهت فعال سازی یک فروشگاه در اینستاگرام چه کارهایی باید سپریدن داد؟
وقتی آغاز به تکاپو در یک فروشگاه اینستاگرامی می نماییم و می خواهیم تگ خرید را پرکار کنیم باید موارد زیر سپریدن شود:

اول از کل پسینیان نسخه اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.
باید در اینستاگرام یک حساب کاربری داشته باشید و آن را به صفحه ی بازرگانی تبدیل نمایید.
حساب بازرگانی در فیسبوک نیز داشته باشید.
در فیسبوک برای کسب و کار خود صفحه ای برپایی کنید.
فروشگاه اینترنتی جهت برگشت دادن مشتریان از طریق پست اینستاگرام به آن ایجاد کنید.
اینستاگرام باید شما را، جهت تبدیل شدن به فروشگاه اینستاگرام و فعال نمودن تگ خرید، تایید نماید.
برای تبدیل شدن به فروشگاه اینستاگرام باید موارد زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد اینستاگرام خود شوید. در مرحله ی بعدی در فیسبوک با حساب کاربری بازرگانی خود وارد شوید. این شغل را با رایانه انجام دهید و وانگهی سایت تان را در صفحه ی دیگری از بازبینی گر مفتوح کنید. و وقتی این سه شغل را انجام دادید، باید با صبر و حوصله مراحل پایین را به ترتیب انجام دهید

مرحله ی اول: آماده‌سازی حساب کاربری اینستاگرام
اولین کاری که اتمام می دهید این است که به حساب کاربری خود در اینستاگرام بروید و اگر صفحه ای تجاری دارید آن را به حالت صفحه ی شخصی تبدیل کنید هدف ما صفحه خصوصی نیست. یعنی از حالت business profile به حالت personal profile تغییر دهید. پس یکی هیچکسی مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد پروفایل خویش در اینستاگرام شده و پس از آن به بخش تنظیمات بروید.


در قسمت ذیل تنظیمات، اگر بر روی Switch Back to Personal Account بزنید، حساب کاربری شما به صورت پروفایل شخصی تغییر حالت می دهد.

وقتی حسابی را از حالت بازرگانی به شخصی تغییر می دهیم، کلیه ی اطلاعات مربوط به insights اینستاگرام پاک می شود، بعد قبل از این تغییر ، از اطلاعات خود اسکرین شات گرفته، زیرا دسترسی به این اطلاعات غیر ممکن است. در حالت بعدی یعنی تغییر اکانت به حالت تجاری نیز این اتفاق می افتد، و دسترسی به اطلاعات شدنی نیست.

مرحله ی دوم: اضافه کردن صفحه به اکانت بازرگانی فیسبوک
وقتی می خواهید فروشگاه اینستاگرام خود را راه اندازی کنید، همانطور که در پیش گفتیم باید صفحه ای بازرگانی در فیسبوک داشته باشید، بعضی کاربران ندانسته، صفحه ای غیر تجاری را معرفی می کنند که این صفحه تایید نمی شود و اگر هم تایید شود بعدا برای آنها مشکلاتی بوجود می آید. برای افزودن صفحه به بخش بازرگانی فیسبوک، به اکانت فیسبوک تان بروید و آدرس business.Facebook.com را زده و به آن وارد شوید.


حالا یکی از صفحه های تجاری خویش را کلیک کنید و اگر صفحه ای ندارید بر روی گزینه ی Create a New Page بزنید و صفحه ای جدید برای خویش ساخته و بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به کسب و کارتان، این مرحله را نیز به واپسین،انجام رسانده اید.

مرحله ی سوم:تغییر حالت پروفایل اینستاگرام به صفحه ی تجاری
حالا مجددا صفحه ی اینستاگرام خود را آفرین صفحه ی بازرگانی بازگردانید و با وارد شدن به تقسیم تنظیمات و لمس Switch to Business Profile ، به اکانت فیسبوک حود متصل شوید.


بعد از چند ثانیه در قسمت Connect to Facebook page صفحه فیسبوک به اکانت اینستاگرام وصل می شود. حالا صفحه ای که در مرحله ی قبل به بخش بازرگانی فیسبوک (Facebook Business) اضافه نمودید را گزینش نمایید.


در اینجا باید عدد خود را وارد نمایید و با این کار صفحه ای بازرگانی برپایی کرده اید. تنها نکته قابل ذکر در اینجا این است که اگر تمایلی به نمایان شدن شماره خود ندارید، وقتی این مرحله تمام شد، به سرنوشت اطلاعات تماس رفته و آن را غیرفعال کنید.

مرحله ی چهارم: افزودن پروفایل اینستاگرام به قسمت بازرگانی فیسبوک
به اکانت فیسبوک خویش بروید و به قسمت تنظیمات فیسبوک وارد شوید.


در قسمت چپ منویی وجود دارد که باید گزینه ی Accounts را پیدا کنید و با لمس Instagram accounts می‌توان حساب کاربری اینستاگرام را اضافه کرد. اکنون بر روی Add بزنید و پروفایل اینستاگرام خود را به اینجا بیاورید.


فقط بعد از زدن نام کاربری، رمز عبور اینستاگرام خویش وارد نموده تا این مرحله هم به پایان برسد . اطلاعات خواسته شده را می توانید تکمیل کنید و اگر تمایلی نداشتید بر روی Skip بزنید.

مرحله پنجم: افزودن کالا و محصولات به فیسبوک
حالا تازه پیشه ما برای فروشگاه اینستاگرام خود شروع شده است. برای افزودن قابلیت تگ خرید، باید پیش درآمد یک بروشور از کالاهای خود در فیسبوک جاسازی کنید که برای این کار باید در سرنوشت منوی بالایی در فیسبوک گزینه ی Catalogues ذیل قسمت Assets را گزینش نمایید.


در قسمتی که برای شما نمایش دیتا می شود، نحوه فعال سازی تگ خرید اینستاگرام محصولات خود را دسته بندی کنید، مثلا در چهره فروش آنلاین می توان گزینه ی E-commerce را برگزیدن کنید و برای رفتن به مرحله ی بعد Next را بزنید.


در سرنوشت بعدی (Configure your catalogue settings) مربوط به اطلاعات بروشور و کاتالوگ شماست. در پیوستگی این تقسیم را بصورت کامل توضیح می دهیم:

How do you want to add products to your catalogue بدین معنی است که گونه افزودن فرآورده شما به کاتولوگ چگونه است؟ دو حالت پیش روی شماست.


ترفند های جدید اینستاگرام را مشاهده کنید.

Upload Product Info وقتی این گزینه را می زنید، محصولات به چهره دستی قابلیت اضافه شدن دارند.

Connect E-commerce Platform با برگزیدن این گزینه می‌توانید چنانچه از فروشگاه‌سازها کاربرد کرده اید، محصولات را به چهره اتوماتیک در کاتالوگ خویش بیاورید.

ما در این دسته گزینه ای که مربوط به اضافه کردن محصولات به صورت دستی می باشد، را انتخاب کرده ایم.

Who owns this catalogue صفحه فیسبوک که پیشتر ساختید در اینجا وارد نمایید. وقتی صفحه در اینجا وارد می شود، نمی تاب محصولات را در اینستاگرام به نمایش در آورد.

Name your catalogue برای کاتالوگ خویش نامی وارد کنید الی راحت بتوانید آن را پیدا کنید و متعلق به بهره ببرید.

بعد از پایان این مراحل بر روی گزینه ی Create بزنید الی به همین راحتی کاتالوگ ساخته شود.


حالا مجددا با لمس View catalogue کاتالوگ خود را مشاهده کنید و در چهره داشتن عیب و ایرادی، آن را تغییر داده و اصلاحش کنید. در سمت چپ منویی وجود دارد که هر وقت دوست دارید می توانید با گزینش Product محصولات مورد عقیده خویش را اضافه کنید.


در تقسیم Add Product شما به سه حالت می توانید محصولات خود را اضافه کنید، و اگر گزینه ی Add Manually را بزنید می توانید محصولات خود را به چهره دستی اضافه کنید.

چگونه محصولات را به کاتالوگ فیسبوک اضافه کنیم؟
حالا وقت آن دریافتی که محصولات خویش را اضافه کنید و در قسمت بعدی اطلاعات مربوط به آن را وارد نمایید.


در تقدیر Add products manually اطلاعات محصولات خود را که به پیشه شما مرتبط است وارد نمایید.


در تقدیر Image، عکس مربوط به فرآورده تان را پیمان دهید و سایز آن کمینه 600 ×600 پیکسل باشد

برای گزینش نام برای کالای خویش در قسمت Name ، اسم انتخابی تان را وارد نمایید.

بخش Description مربوط به توضیحات و مزایای کالا می باشد.

انتخاب آیدی در بخش Content ID چهره می گیرد.

برای اینکه بعد از نمایش کالا و یا فرآورده در اینستاگرام، کاربر بتواند به راحتی به صفحه ی باره نظر شما وارد شود در قسمت Website link لینک خود را وارد نمایید.

برای تعیین بها برای محصولتان در قسمت Price ، مبلغ تان را بنویسید و واژه تومان را کناره آن وارد نمایید، زیرا به دلیل تحریم در قسمت واحد ارز، اسم ایران وجود ندارد و یکتا ارز را روی کشور دیگری قرار دهید.


وقتی همه ی موارد بالا را وارد کردید، بر روی Add Product بزنید تا فرآورده جدید شما به کاتالوگ تان اضافه گردد.

مرحله ششم: باید فروشگاه اینستاگرام تایید شود!
وقتی شما محصول خویش را وارد کردید و پروفایل شما برای ایجاد تگ خرید در اینستاگرام به فیسبوک متصل گردید، اینستاگرام آغاز به چک و رسیدگی فروشگاه شما کرده و این پیشه معمولا چند معاش به درازا می انجامد، پس صبور باشید الی فروشگاه اینستاگرام شما تایید شود.


در این قسمت دو حالت هستی دارد یا اینستاگرام تاییدتان می کند و یا نه! در تقدیر نوتیفیکیشن، پیام یا درخواست عدم تایید را برای شما ارسال کرده و علت عدم تایید را اعلام می کند اما اگر این پیام را دریافت نکرده اید گمان کردن در حال رسیدگی بودن فروشگاه اینستاگرام شما زیاد است و اگر می خواهید متوجه این امر شوید به بخش تنظیمات رفته و گزینه ی Shopping option را پیدا کنید، اگر تگ خرید شما تایید شده باشد، در اینجا نیز پرکار است و چنانچه هنوز این گزینه قابل نگریستن نیست و پیام عدم تایید را هم نگرفته اید، بعد فروشگاه شما در حال بررسی است و کمی اغلب چشم براه بمانید.

مرحله ی هفتم: به کارگیری تگ خرید در اینستاگرام
وقتی فروشگاه شما توسط اینستاگرام تایید شد، و تگ خرید برای صفخه ی شما پرکار شد، می توانید برای همه ی محصولات خویش تگ بزنید و حتی محصولات قدیمی خویش را تگ دار کنید و برای قراردادن یا پست جدیدی به همراه تگ خرید، وارد قسمت انتشار پست جدید شده و در انتها، بر روی tag products کلیک کنید.


اگر نتوانستید محصول یا کالایی را تگ دار کنید، باید بدانید قبلا آن را در فیسبوک وارد کاتالوگ خویش نکرده اید، زیرا شرط تگ خرید زدن بر روی هر محصولی، اضافه کردن آن به کاتالوگ فیسبوک می باشد.


اگر الان متوجه این شده اید که این فرآورده را در کاتالوگ وارد نکرده اید، به صفحه ی فیسبوک خود بروید و محصول را اضافه کنید و بعد مجددا در اینستاگرام بر روی آن تگ خرید بزنید.

نکته ی قابل توجه در اینجا این است که اگر در استوری خود، تبلیغات اسپانسری قرار می دهید، اینجا نمی توانید از تگ خرید استفاده کنید. برای این کار از پست بدون تگ خرید کاربرد نمایید و آنها را به پست تگ خرید دار هدایت کنید.

چگونگی نمایان شدن پست‌های دارای تگ خرید در اینستاگرام
شاید شما نیز از کاربرانی هستید که همنشین دارید بدانید وقتی بر روی پستی تگ خرید می خورد، چگونه به نمایش در می آید و افراد دیگر آن را چطور می بینند. در تصویر پایین مثال ای از پست هایی با تگ خرید برای شما گذاشته شده است.


در این حالت کاربر با هر ضربه بر روی پست می تواند تگ خرید را به نمایش در بیاورد، و با زدن بر روی تگ، می تواند اطلاعات و بها فرآورده را نگریستن کند اما بعضی از کاربران قیمت را بر روی همان تگ خرید وارد می کنند و نیاز نیست بر روی تگ بزنید ولی اگر می خواهید خرید کنید روی تگ زده و وقتی صفحه مفتوح شد، لینک را لمس کنید لغایت به صورت آنلاین بتوانید خرید خویش را انجام دهید.


مرحله هشتم: آنالیز ترافیک ورودی از تگ خرید
وقتی کاربری از صفحه ی اینستاگرام برای سوداگری سهم می برد، ترافیک ورود به صفحه اش برای او امری مهم می باشد، به این علت است که آنالیز سایت هیچکسی از چیزهای زیاد مهم در شغل می باشد. پش پیشنهاد ی ما این است که تگ خرید خویش را به گونه ای قرار دهید که بتوان آن را آنالیز کرد. مثلا ابزاری مثل Google Analytics به شما اعلام می کند که چقدر ورودی داشته و چند نفر از شما خرید کرده اند و این به شما نشان می دهد چه محصولی پیرو اکثریت داشته و یا چه پستی بیشتر دیده شده لغایت شما بتوانید دگرگونی ها مثبتی در صفحه ی خود بوجود آورید.

مرحله ی نهم: چگونگی خرید با استفاده از تگ خرید اینستاگرام
کاربری که در صفحه ی شما تگ خرید را مشاهده می کند، متوجه می شود که فروشگاه اینستاگرام شما پرکار و برپا است و می تواند به راحتی با زدن بر روی تگ خرید به صفحه بعدی رفته و با زدن بر روی گزینه ی Shop Now به سایت رفته و خرید خویش را تکمیل کنند.





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: